RSS
Facebook
Twitter

петък, 9 октомври 2015 г.

Ден 54: Банкова сметка!

Исторически ден! Много ми е важно точно той да остане в дневника в автентичен вид.

9 октомври 2015 година. 17:15 часа местно време. 54 дни откакто съм в Англия. Имам работеща банкова сметка. Един от големите ядове вече е зад гърба ми, но нека проследим цялата история...

Епизод 1: Черно-бяла ретроспекция. Действие първо
15 август, 15:45 часа
От няколко часа  съм на Острова, настанил съм се, купил съм си адаптер за английски контакт и се шмугвам в клона на Lloyds в Борнмут. Все още си нямам идея, че отварянето на банкова сметка в Англия може да се превърне в истинска драма. Правят ми уговорка за след седмица и половина, защото не си носех договора за наем.

Епизод 2: Седмица и половина по-късно
... отивам в уречения час. На чичото показвам доказателство за адрес, каквото смятам, че е договорът за наем. Обажда се някъде по телефона, гледа угрижено и в последствие ми казва, че трябва друго доказателство...

Епизод 3: Доказателства няма

Дълъг и протяжен епизод на чакане да дойде National Insurance Number. Междувременно става авария с квартирата и вече съм на нов адрес. NINo няма да помогне. Изисках от агенцията, в която работя, писмо с новия ми адрес. Добре.

Епизод 4: Една слънчева събота. Да пробваме пак в Lloyds
Сядам в чакалнята, виждам, че клонът не пуши от работа, но си стоя така поне 15 минути. Излиза една млада служителка и ме гледа ужасено все едно червата ми се подават от носа.
"За какво сте тук? - За банкова сметка. - А-а-а, не може, само с уговорка".

Епизод 5: Вторникът след съботата. Онлайн атака
20:00 часа, нервността расте, наемът наближава
Правя списък с всички банки в Англия и набелязвам по-приемливите 10, с изключение на Lloyds, които са наказани. Масирана атака с онлайн кандидатствания навсякъде. В резултат имам уговорка за понеделник с Barclays, потвърждение за задвижена процедура в HSBC (внимание!), моментален отказ от Halifax и почти моментален от Santander.

Епизод 6: Вабанк!
По пощата пристига комплект документи от HSBC
Целият ден се готвя да атакувам лично тази банка, защото научавам, че работят без уговорки. Пристигналата поща ми дава надежда, че всичко ще се случи бързо и безболезнено. Попълваме в клона с един момък всичко, всичко е ОК, усмивки, ръкостискания. Вечерта се хваля с новата сметка, защото има цифрите, само чакам потвърждение. Добре.

Епизод 7: Ало, ало
До понеделник няма потвърждение. Обаждам се на телефонната линия. Първо обаче слушам 15 минути музичка, тази дето ти пускат като си на холд. Нямат информация за мен в централата. Много мило.

Епизод 8: Четвъртък номер 2

1 октовмри
Пак в клона. Да се ходи до него е зверско усилие след работа, но няма как. Нов чичо ме обслужва. Говорим има ли проблем, няма ли - той казва, че няма. Ще ми се обади в петък или събота, когато има потвърждение. Добре.

Епизод 9: От умрял писмо
вторник, 6 октомври
Тръгвам си по-рано от работа, защото вече съм много нервиран. Юруш до клона. Какво става, питам една мома. Тя ми казва: "Спокойно, гарантирано до два дни отваряме сметката".
- Ама това съм го чувал, нервнича аз.
- Този път няма мърдане, категорична е девойката. - Пиша ти и-мейл утре или в четвъртък.

Епизод 10: Имейлът
четвъртък, 8 октомври, 13:35Малко след обедната почивка моля едни приятелчета от строежа да ми услужат с телефон, за да си проверя имейла. Няма как да имам данни в джиесема, ако нямам банкова карта, защото съм на предплатената услуга Giff-Gaff, а за нея с кеш могат да се купят само ваучери за телефония. Имам имейл! Но новините са лоши, сметката не е активирана. Много съм ядосан и само чакам да свърша работа...

Епизод 11: Сега или никога!
четвъртък, 8 октомври, 17:35
Пак хващам клона в удълженото време. Запознавам се с още една дама, четвърта.
- Искам да отменя искането си за откриване на сметка, избухвам директно.
- Ама, чакайте, защо? Дайте да видим... м'даа, бавим се заради централата. Кандидатствал сте онлайн, затова не ние в клона, а в централата трябва да ви преценят рисковия профил. Утре, обещавам, акаунтът тръгва.
- Добре, не ви вярвам, но ви давам последен шанс.

Епизод 12: Последният шанс - кулминация и хепиенд
петък, 9 октомври 16:55
Обещанието от предния ден? Дръж ми шапката!
Пет минути преди края на работното време в салона нахлува видимо полудял господин, решен да събори сградата, ако трябва, но да си вземе своето.
- Добър ден. Искам да знам какво става със сметката ми и ако не е отворена, да говоря с мениджъра на клона!
- Да, добре, да видим, дааа... бла-бла-бла, сметка няма, но ще бъде отворена утре или най-късно в понеделник.
- Няма такова нещо. Искам моментално да бъде отменено искането ми, да ми отпечатате документ, че това се случило и да говоря с мениджъра.

Петият човек, с който се сблъсках в клона, пак жена, се оказа французойка с английски брак. Като ѝ видях името и флагчетата на Франция и Испания под името ѝ, почнах и на френски да ѝ говоря. Човек излезе, но и аз имах рухнал вид. Седна жената, отмени онлайн молбата, подписах един формуляр, че кандидатствам от клон и сметката тръгна и... алелуя. Тази опция им я предлагах във всеки един път след първия, но... трябваха крайности, за да се случат нещата.

Е, случиха се. 54 дни! Толкова ми костваше отварянето на една сметка...




0 коментара:

Публикуване на коментар